6 σφάλματα που θα καταστρέψουν την παρουσίαση σου

πωλησεις

by Nikos Pavlopoulos

Η παρουσίαση της λύσης είναι ένα από τα πιο σημαντικά κομμάτια της διαδικασίας της πώλησης.

 Κατά την παρουσίαση έχεις την ευκαιρία να αξιοποιήσεις την πληροφόρηση που συγκέντρωσες από το προηγούμενο στάδιο της ανάλυσης των αναγκών του υποψήφιου πελάτη και να τον πείσεις πως μπορείς να του δώσεις την κατάλληλη λύση για τις ανάγκες του.

 Τι μπορεί να πάει όμως στραβά ; Δες παρακάτω έξι από τα μοιραία σφάλματα που θα καταστρέψουν την αξία της παρουσίασης σου.

 1. Η εισαγωγή σου είναι πολύ μεγάλη σε διάρκεια: Ξόδεψες πολύ χρόνο για την παρουσίαση του εαυτού σου, της εταιρείας σου καθώς και να περιγράψεις το θέμα που θα συζητηθεί. Ποτέ μην αφιερώνεις περισσότερο από 1 λεπτό στην εισαγωγή.

2. Οι διαφάνειες σου είναι πολύ φανταχτερές: Μόλις έμαθες για τις ενδιαφέρουσες δυνατότητες του PowerPoint, και έτσι γέμισες τις διαφάνειες σου με κείμενο που πετάει από αριστερά , εικόνες που περιστρέφονται, σημεία που αναβοσβήνουν κλπ. Το αποτέλεσμα είναι, κατά την παρουσίαση το κοινό σου θαύμαζε τα γραφικά και ξέχασε το περιεχόμενο της δουλειάς σου.

3. Μη κατανοητή γραμματοσειρά: Χρησιμοποίησες γραμματοσειρά που είναι πολύ φανταχτερή ή πολύ μικρή, ή και τα δυο. Το αποτέλεσμα ήταν καλό στον υπολογιστή σου αλλά στην παρουσίαση όχι. Πάντα να χρησιμοποιείς μεγάλο μέγεθος σε κάποια απλή γραμματοσειρά (πχ Arial)

4. Βγήκες εκτός θέματος: Δεν αφιέρωσες πολύ χρόνο να ανακαλύψεις τι πραγματικά ενδιαφέρει το κοινό σου, με αποτέλεσμα η παρουσίαση σου να μην έχει σαφή ροή, και να χάσεις τον σεβασμό των ακροατών σου. Πάντα να συμπεριλαμβάνεις υλικό που είναι σχετικό με το κυρίως μήνυμα που θέλεις να μεταδόσεις

5. Αποτυχημένες προσπάθειες χιούμορ: Διάβασες κάπου στο internet πως το χιούμορ είναι απαραίτητο χαρακτηριστικό ενός αποτελεσματικού ομιλητή, και προσπάθησες να συμπεριλάβεις μερικά αστεία ή ανέκδοτα. Αν δεν ξέρεις να το χειριστείς, άσε το χιούμορ για τους επαγγελματίες κωμικούς.

6. Η παρουσίαση ήταν υπερβολικά μεγάλη: Με αποτέλεσμα το κοινό σου να βαρεθεί ή να αποκοιμηθεί (ναι συμβαίνει).

Θυμήσου πως μια αποτελεσματική παρουσίαση στις πωλήσεις δεν είναι αυτή που ακολουθεί το χειροκρότημα αλλά αυτή που θα παρακινήσει τον υποψήφιο πελάτη να κάνει ερωτήσεις.

Ένας απλός οδηγός για τις παρουσιάσεις σου είναι ο κανόνας 10/20/30, του Guy Kawasaki από το βιβλίο του ‘The Art of the Start’.

10 διαφάνειες, 20 λεπτά διάρκεια, 30 point μέγεθος γραμματοσειράς

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close